Dag 2 Ierland - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Anke Jong - WaarBenJij.nu Dag 2 Ierland - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Anke Jong - WaarBenJij.nu

Dag 2 Ierland

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

31 Augustus 2015 | Ierland, Limerick

Beste lezers,

Vandaag is het dag 2 dat ik in Ierland ben.
Wat vooraf ging..

Een heerlijke vakantie met vriendjelief en een geweldig dorpsfeest (Gondelvaart) van twee dagen als kers op de slagroom, wat tevens mijn afscheidsfeestje leek.
Zondag om 08:30 was het zover om afscheid te nemen van mijn ouders en vriendje op het vliegveld. Zwaar maar waar.. ;)
Vanaf vliegveld Cork ben ik per bus naar Limerick gereden en heb ik na lang wachten maar een taxi genomen naar het hotel.
Het was een vriendelijke chauffeur die mij over van alles iets vertelde.
Eindelijk in het hotel te zijn, kreeg ik de sleutel voor mijn eerste week hier. Niks op aan te merken!
Rond 6 uur kreeg ik een rondleiding van mijn begeleider en heeft hij me de weg gewezen naar de campus waar ik vanaf zondag 6 september verblijf.
Hier kwam ik erachter dat het hotel niet dichtbij het centrum ligt, de campus zo'n 4 kilometer van het hotel ligt en ik echt een fiets nodig heb.
Hierna heb ik wat mogen eten in de kantine die er niet echt hygiënisch uit zag. Door de hectische en aparte lange dag was dit het punt van bijna instorten en was het master bed ( ja ja ) heerlijk om in te slapen!

Vandaag dan ook heerlijk uitgeslapen en uitgerust.
De missie van vandaag was om een sofinummer te regelen en een fiets.
De office voor een sofinummer heb ik kunnen vinden en ga ik verder deze week regelen.
Het regelen van een fiets is iets lastiger, maar daar kom ik nog op terug.
Verder heb ik vele pubs en winkels mogen bezichtigen. Ook mooie oude gebouwen, kerken en "Johns Castle". Foto's komen binnenkort.

Morgen zal mijn eerste werkdag "at the Front Office desk" zijn. Wish me luck!

P.s. handig om te weten is dat het hier één uur eerder is ;).

Kind regards

Anke