Visite & de toerist uit hangen! - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Anke Jong - WaarBenJij.nu Visite & de toerist uit hangen! - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Anke Jong - WaarBenJij.nu

Visite & de toerist uit hangen!

Door: Anke de Jong

Blijf op de hoogte en volg Anke

11 November 2015 | Ierland, Limerick

Ken je dat gevoel dat je ergens zo lang op moet wachten, je de hele week niet kunt concentreren, alles tien keer opzoekt en de tijd maar niet voorbij wil vliegen? En natuurlijk als het zover is, vliegt de tijd voorbij.. Vorige week was die week en vrijdag 6 november was het dan EIN-DE-LIJK zover! Heit en mem kwamen aan op Cork Airport! Super zenuwachtig, uitkijkend naar het moment dat ze door de deur komen, ze weer vast te houden en opgelucht om ze te zien. Voor mem de eerste keer in een vliegtuig met haar hoogtevrees. Super stoer. Het was een makkie, “kin wol wer!”; aldus mijn moeder. Daarnaast mocht ik eindelijk de tourist uit hangen en Ierland bezichtigen van hele andere kant. Finally! : )

6th of november ’15 - Day 1
De eerste dag hebben we heerlijk bijgekletst, geluncht, Cork bekeken en bewandeld, hebben heit en ik een Iers biertje, Guinnes, gedronken op het terras en dat met super mooi weer erbij. Ik heb erg genoten van deze eerste dag en van Cork. Persoonlijk vind ik de sfeer, charme van de stad, mooie gebouwen en talloze leuke winkeltjes leuker dan Limerick waar ik zit. ‘s Avonds zijn we na een vermoeide dag en lange busreis aangekomen in Limerick. Hier hebben we bij een Amerikaanse BBQ restaurant gegeten, ”El Toro”. Met de laatste busreis van die dag zijn we rond 10 uur, helemaal gesloopt, aagenkomen in het hotel. Lucky us, we mochten in het hotel zelf verblijven waar ik stageloop. Gezellig met zijn drieeen, net zoals vroeger in de caravan. Dezelfde avond hebben we besloten om de tour naar de kliffen de volgende dag te doen. Dus dat betekende op tijd naar bed en vroeg opstaan voor een nieuw avontuur.

7 th of november ’15 - Day 2
Die ochtend was zwaar om op te staan, maar na een heerlijk ontbijt en het vooruitzicht voor vandaag konden we er wel tegenaan. Het weer leek niet super die ochtend, maar in de loop van de dag hebben wij schitterend weer gehad. Voor mem een bijzondere dag. Drieendertig jaar geleden heeft ze rondgetourd in Ierland en de kliffen bezocht. Super leuk en nu ben ik hier. Alle drie hebben we erg genoten van de tour, het uitzicht en de omgeving! De foto’s zeggen wel genoeg denk ik. Die avond hebben we bij een modern restaurant gegeten genaamd “Da Vincenzo”. Leuke tent en lekker gegeten, maar rumoerig. Terug in het hotel kreeg moeders zin in een wijntje.. Nou, dat slaan we natuurlijk niet over dus ben ik direct de bar ingedoken. Super geslaagde tweede dag!

8th of november ’15 - Day 3
De derde dag zijn we met een taxi naar mijn appartementje gegaan zodat mijn ouders een beeld kregen van mijn leefomgeving deze drie maanden. Het viel hun niet tegen. Alsnog mis ik mijn eigen vervoer zodat ik mijzelf kan redden. Daarna plensde het helaas en zijn we per bus naar het centrum gegaan. “The Milk Market” die goed word beschreven was nu erg saai door het weer. Helaas konden wij hier dus niets van mee krijgen. Hierna hebben we ons opgewarmd in een koffiebar “Costa”. Heerlijk, een soepkom vol met cappuciono! Rond twee uur hebben wij John’s Castle bezichtigd. Ik was erg benieuwd, maar was verrast wat er allemaal te zien was. Uiteindelijk was dit erg leuk en zeker de moeite waard. Het zonnetje kwam zelfs nog om het hoekje kijken.
Die avond heb ik mijn ouders getrakteerd op een diner in “The Lock Bar” waar Ierse muziek word gespeeld. Het ziet er super leuk uit van binnen en buiten en we hebben heerlijk gegeten. Helaas was het niet al te druk en konden we niet de gehele sfeer proeven. Desalniettemin hebben we erg genoten. Natuurlijk moest de laatste avond ook wat lekkers worden gedronken, hebben we een fles wijn geopend en lekker gerelaxed in het hotel. De tassen waren alvast ingepakt zodat we de maandagochtend hier niet om hoefden te denken.

9th of november ’15 - Day 4
Bah, het was alweer zover. Tijd om mijn ouders uit te zwaaien. Deze dagen vlogen om, waren te kort om weer aan mijn ouders te wennen en moest ik toch wel even slikken dat ik niet mee naar huis kon. Die middag stond ik zelf alweer achter de balie te werken. Goed om aan het werk te zijn zodat ik mijn gedachte ergens anders op kon zetten, maar ook zwaar na een super leuk en druk weekend.

Het was bijzonder dat ze er waren. Bijzonder, omdat ze nooit met het vliegtuig reizen, bijzonder omdat ik in Ierland zit en bijzonder om dit met mijn ouders te mogen beleven. Super fijn! Volgende week mag ik nog zo’n avontuur beleven en dan met “The love of my life” blughh, vervelend haha.

Voor nu ga ik weer mijn best doen om deze dagen door te komen, mijn verslag af te ronden en van de laatste paar weken te genieten. Aanstaande vrijdag ga ik een tour doen met Christelle in Galway; The Connemara Tour. Hopen op mooi weer!
Volgende week maandag, de 16de, komt mijn stagebegeleider langs en zal hij in gesprek gaan met mijn begeleider. Er word aan de hand van mijn verslag en het totaal plaatje gekeken of ik in staat ben om mijn stage af te ronden. Spannend en ook om iets naar uit te kijken. Ik heb nog een paar kleine dingen om af te ronden en de puntjes op de i voordat mijn verslag afgerond is. Nadat Erwin is geweest, blijven er nog twee weken over voor stagesdagen en voor leuke dingen.

Ik kijk ernaar uit om weer thuis te zijn, maar het is zeker ook jammer dat ik de vriendschappen die ik hier langzaam heb opgebouwd moet achterlaten. Hopelijk geven de foto’s beetje een beeld waarom ik graag hier in Ierland wilde stagelopen. Nu lekker nagenieten.

Tot over 26 dagen my friends.

Kind regards

Anke

  • 12 November 2015 - 09:59

    Nienke Gaaaaleeeemaaaaa:

    Hoi leave! Wat een leuke update

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Hii! Hier alle ins- en outs over mijn stage in het prachtige Ierland.

Actief sinds 12 Juli 2023
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 4402

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 06 December 2015

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: