Shit happens.. - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Anke Jong - WaarBenJij.nu Shit happens.. - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Anke Jong - WaarBenJij.nu

Shit happens..

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

18 Oktober 2015 | Ierland, Limerick

Lieve lezers,

Ja, dat lezen jullie goed. Vanaf maandag denkend er een goede week van te maken en met volle energie er tegenaan te gaan, blijkt het toch niet zo soepel te gaan. Voor jullie een "kleine" update vanuit Ierland..

Vorig weekend ben ik gezellig met de Spaanse meiden op pad geweest en hebben we Limerick beter leren kennen. De vrijdagavond hebben we een pub bezocht. De zaterdag hebben we museums, een kerk en een park bezocht waarna we gezellig uit eten zijn geweest in een Japans restaurant. Sushi time! Ik heb de avond afgesloten met een film.

Deze maandag bedenk ik me er een goede week van te maken en begin ik de dag met een wandeling van 45 minuten naar mijn werk. Sommigen verklaren mij voor gek, maar ik zie het als een workout en ontspanning voordat ik moet beginnen. Op het werk kan ik wel stellen dat het goed gaat. Ik kan mijzelf zelfstandig redden, heb ik plezier in mijn werk en ontwikkel ik mij nog iedere dag. Top! Tijd om naar huis te gaan. Al lopend naar de bushalte zie ik vier brandweerauto's voorbij sjezen. Al wachtend op de bus gaan mijn hersens zich niet afvragen of die brandweerauto's, oftewel een ongeluk, te maken hebben met eventueel een vertraging van mijn bus. Hierdoor heb ik vrolijk een uur, in de zon die langzaam onderging, op de bus gewacht. Helaas kou gevat, maar snel nieuw credit gehaald voor mijn telefoon en... shit. Ik heb in alle haast de verkeerde credit gehaald, hoe dan? Nou gewoon niet luisteren en ja zeggen... Eindelijk thuis snel een warme douche genomen, thee gezet en de kachel aangezet. Wauw, heerlijk dagje. Dit moet wel een échte maandag zijn geweest. Goed begin van de week!
Dinsdag opnieuw de dag proberen positief te beginnen, wat aardig lukte ondanks dat ik in de stress zat in verband met de verkeerde credit van 20 eurie..
Woensdag heerlijk een dagje vrij en genieten van al mijn was, de schoonmaakmiddel geurtjes en het verslag. De was doen betekend, uitzoeken, een uur op een wasmachine wachten die vrijkomt, uurtje wachten en bedenken hoe je alles gaat drogen zonder waslijn. Lichtpuntje van die dag was het omwisselen van mijn credit waardoor ik weer normaal bereikbaar was.
De Donderdag, misschien wel herkenbaar. Je hebt een lekker muziekje op en begint al lopend ( heel cool op het ritme) je tocht naar de bushalte FLATS.. mijn hele sneaker onder de vogel poep. Natuurlijk moest ook mijn broek vies worden want ik had natuurlijk nog geen was gedaan.. En ik maar denken dat dit alleen in van die grappige filmpjes voorkomt zoals "De leukste thuis..", nope. Aangekomen op mijn werk vertellen ze mij dat dit geluk brengt, yea right..
De vrijdag en zaterdag waren zwaar in verband met lastige gasten van de bridge club, "samen"werkend met een collega en vermoeidheid. Dat leuk samenwerken is de laatste weken ver te zoeken helaas, maar daar wordt aangewerkt en ga ik zeker niet onnodig mijn energie insteken ;).
Zondag, ein-de-lijk je bent gekomen. Of toch niet.. 06:00 Ierse tijd, het brandalarm *zucht*. Iedereen wakker en al vragend bij de receptie wat er aan de hand is, but nothing oan the hand hoor.. Opnieuw, zondag. Heerlijk bijkletsen met Moetske en moeders! Doet me goed :) Hup, genieten van mijn lunch. Pats.. kortsluiting door de toaster en ook geen toaster meer. Gebeurd dit echt? Ik ben benieuwd hoe ik mijn week ga afsluiten en beginnen.

Yes, shit happens.. letterlijk en figuurlijk :) En nee vogel poep brengt geen geluk zoals je kunt lezen ha-ha.

P.s. bedankt voor jullie lieve en leuke berichtjes van mijn vorige blog! Ik geniet zeker van deze ervaring hier en ben blij dat ik mag mee maken. Ook kijk ik enorm uit naar de dag om mijn ouders op 6 november en vriendje op 20 november te verwelkomen in Ierland!


Kind regards

Anke

  • 19 Oktober 2015 - 10:12

    Hilly Zandstra:

    Dit was voor jou echt wel een topweek daar in Ierland :-)
    Wat betreft de vogelpoep, die kreeg ik in mijn cappuccino toen ik zat te relaxen op een strandpaviljoen.
    Lekker is dat.

    Nog 2 weekenden Anke dan kun je lekker genieten samen met je ouders en daarna nog met Erwin.
    Ook leuk voor hen om te kijken waar je verblijft.

    Succes met je werk, zo'n week als vorige week is vast eenmalig geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Hii! Hier alle ins- en outs over mijn stage in het prachtige Ierland.

Actief sinds 12 Juli 2023
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 4399

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 06 December 2015

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: