De tijd vliegt voorbij ! - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Anke Jong - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij ! - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Anke Jong - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij !

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

30 September 2015 | Ierland, Limerick

Beste lezers,

Vandaag is het 30 september, één maand geleden was ik rond dit tijdstip (14:00 uur) onderweg naar mijn bestemming. En ja, het voelt nog als gisteren. Door alle nieuwe indrukken en de vele informatie is de tijd zo snel voorbij gevlogen. Unbelievable.. Ik heb zelfs mijn vlucht voor de terugreis al geboekt, omg..

Ik ben blij dat ik mijn plekje heb gevonden in het appartement en goed op kan schieten met mijn mede kamergenoten. Ook al zie, spreek en doe ik niet zoveel met hun, het is wel fijn om mensen om je heen te hebben. Alhoewel ik mij de laatste twee weken soms een beetje eenzaam voelde, doordat ik nog niet veel heb gedaan en gezien.
Totdat ik vorige week zaterdag afsprak met iemand die ik in de eerste week bij een bushalte had ontmoet. Op mijn vrije dag gezellig met haar het centrum in geweest, 'No Escape' in de bios gezien en wat gegeten in een restaurantje. Onderweg naar huis in de bus heb ik twee Spaanse meiden leren kennen. Zij verblijven ook op de campus en vinden het leuk om andere mensen te ontmoeten. Daarom gaan we deze donderdag gezellig op stap. Daarnaast zal ik met mijn collega’s Dublin gaan bezoeken, komen mijn ouders in november langs, bezoek ik misschien samen met een collega de kerstmarkt in Wenen en komt vriendjelief nog langs. Dit zijn allerlei leuke vooruitzichten en hoef ik mij dus geen zorgen te maken dat ik aan het einde van mijn stage niks heb gezien van Ierland.

In deze weken heb ik vooral mogen wennen aan de verschillende shiften, collega’s en de gasten van het hotel. Daarnaast heb ik wat ritme in mijn dagen gecreeerd. Mijn weken bestaan voornamelijk uit de grote boodschappen doen, Skypen/ Facetimen/ Whatsapp bellen, hardlopen en trainen, verslag maken, afspreken, opzoeken wat voor sightseeings ik wil bezichtigen, wat te koken deze week, afwassen, wasje draaien en opruimen. Zelfstandig worden heet dat volgens mij... Mem en heit zullen trots zijn haha ;)

Natuurlijk wordt er ook gewerkt ;). Mijn stagedagen bestaan uit verschillende shiften; vroeg (07:00 - 15:30), midden (10:00 - 18:00 / 12:00 - 20:00 ) en late (15:00 - 23:30) diensten. In deze weken heb ik alle collega’s beter leren kennen en ervaar ik iedere dag zo anders. Sommige dagen voel ik mij niet gewaardeerd en of nutteloos, omdat ik net de kleine details niet weet waardoor ik de gasten niet verder kan helpen. Natuurlijk mag ik de lat niet te hoog leggen, maar ik kom er wel haha. Het Ierse accent blijft lastig, maar ik krijg steeds meer het besef hoe ik er mee om moet gaan.


Zoals jullie lezen ben ik aardig op de goede weg en heb ik het naar mijn zin. Het meer ondernemen van leuke dingen komt zeker goed. Natuurlijk mis ik thuis en ben ik stiekem vanaf het begin al aan het aftellen hihi. Dus.. 9 weken, oftwel nog 67 dagen te gaan! Daarnaast probeer ik niet teveel na te denken over het feit hoe ver ik huis ben, want die gedachte benauwd mij nog steeds wel een beetje.

Een leuk weetje is wanneer men mijn naambordje leest men denkt dat ik uit Nieuw-Zeeland, Australie Noorwegen, Zweden, Finland en of Duitsland kom.

See you soon!

Kind regards

Anke

  • 30 September 2015 - 21:07

    Mem:

    Leuk verslag Anke.Je wilt straks niet eens meer naar huis

  • 30 September 2015 - 21:11

    Nynke:

    Hoi Anke,

    Wat leuk om je verhaal te lezen! Kunnen we er toch een beetje bij zijn. Snap heel goed dat je wel heimwee hebt. Balen is dat. Maar veel dingen gaan ondernemen. Dat is super leuk om te doen en dan gaat het vanzelf stukken beter. Maar allemaal leuke dingen in t vooruitzicht lees ik wel! Niet teveel aftellen hoor gewoon genieten! Voor je t weet Ben je hier weer.

    Liefs Nynke en jan Germ

  • 01 Oktober 2015 - 14:55

    Dennis:

    Super leuk verslagje Anke, veel plezier nog de komende tijd en geniet ervan (dat komt wel goed denk ik).
    Je bent niet zomaar even in Ierland dus zeker een goed idee om even wat van de omgeving te zien (ik ben jaloers hihi). Keep on going :)

    Liefs Dennis

  • 02 Oktober 2015 - 17:29

    Chris Lijs :

    Hoi Anke,
    Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt en medestudenten ontmoet.
    Ja een aardige verandering in je leven, maar toen ik vorige zondagavond incheckte, stond daar een glimlachende student, zelfverzekerd en kom maar op. Ik ben trots op je en voor ons ben je een fantastische ambassadeur van de opleiding.
    Genietze en haal al het mooie uit je stage en de nieuwe ervaringen.
    Tot over 8 weken.
    Groetjes Chris Lijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Hii! Hier alle ins- en outs over mijn stage in het prachtige Ierland.

Actief sinds 12 Juli 2023
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 4407

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 06 December 2015

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: