Dag 8 Ierland - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Anke Jong - WaarBenJij.nu Dag 8 Ierland - Reisverslag uit Limerick, Ierland van Anke Jong - WaarBenJij.nu

Dag 8 Ierland

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

06 September 2015 | Ierland, Limerick

Best lezers,

Vanaf vandaag kan ik eindelijk zeggen dat ik weekend heb tot en met woensdag. Helaas gaat vandaag geen rustig dagje worden, maar verhuis ik van het hotel naar de campus waar allerlei internationale studenten verblijven. Hier zal ik de woonkamer en keuken delen met drie andere mensen. Voor de nieuwsgierigen hierbij de link met foto's: http://www.thomondvillage.com/ . Eindelijk gewend te zijn in het hotel en mijn omgeving hier, zal ik opnieuw moeten wennen. Spannend, maar daarnaast kijk ik er naar uit om zelf te koken, andere mensen te ontmoeten en het hotel na werktijd los te laten.

Natuurlijk zijn jullie benieuwd hoe mijn eerste werkweek was. Dat is tenslotte waarom ik hier ben.
Wat vooraf ging...

Zoals jullie vast wel herkennen krijg je op je eerste dag véél informatie, té veel, een beetje hoofdpijn erbij en ben je aan het einde van de dag gesloopt. Hetzelfde liedje speelde bij mij af. Het fijne is dan dat je aardige en behulpzame collega's tegenover je hebt staan. Nou, dan moet je vooral hier in Ierland zijn. Je voelt je zo welkom dat je aan het einde van de dag alsnog denkt.. hmm ik heb het overleefd. Zo erg was het dus niet.
Deze dagen heb ik vooral last van mijn pols door al het opschrijven van informatie. Het volgen van waarom alles zo moet/gaat was vooral in het begin lastig, maar dit werd gaande weg steeds duidelijker. Het Engels, voornamelijk het Ierse accent, maakt het iedere keer lastig om mensen te begrijpen en te verstaan. Mij kennende zeg ik soms heel cool dat ik het heb begrepen, maar heb ik er eerlijk gezegd geen snars van begrepen hehe.. Gelukkig wordt ik serieus genomen en vinden ze het niet erg dat ik tien keer hetzelfde vraag.
Er zijn natuurlijk mindere momenten geweest, maar dat zal ik jullie besparen. Het belangrijkste voor nu is om het systeem/ proces goed te leren kennen waardoor ik lekker zelfstandig kan werken. Daarnaast valt het mee om Engels te spreken, maar is er zeker nog veel te leren en te ontwikkelen.

Op de vraag of ik al wat sightseeings heb bekeken is het antwoord; "nog niet echt". Het enige wat ik heb gezien is het centrum van Limerick waar ik zeker het kasteel ga bezichtigen. Ik hoef niet bang te zijn dat ik alleen hoef te gaan want mijn collega's willen mij overal naartoe brengen en gezelschap houden.

Dat was het voor nu..
Voor diegenen die niet weten in wat voor vier sterren hotel ik stage loop. Hierbij de link van het hotel: https://www.radissonblu.com/en/hotel-limerick.

Kind regards

Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Hii! Hier alle ins- en outs over mijn stage in het prachtige Ierland.

Actief sinds 12 Juli 2023
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 4403

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 06 December 2015

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: